Tisdag 11 nov

Månskensritt blev det ikväll, en underbar sådan. Pannlampan var överflödig och kunde släckas. Månen var stor och grann där i skyn, lyste upp kvällen som en lampa. Temperaturen pekar neråt med förvånandem hastighet; vattenpölarna frös till is och tjälen kom åter till marken. Jag och W tillsammans med ett annat ekipage joggade i fin energisk men samlad och lugn trav, när vi kände att hästarna ville börja tävla fick det bli raskt skritt istället. W är lite lustig, på långa tyglar så lufsar hon för det mesta på, raska kliv visserligen. Kortar jag tyglarna blir det genast helt annan energi. Jag red mestadels på halvlånga tyglar så det blev en energisk, och förhoppningsvis lite muskelbyggande, promenad. Den där halvtimmen vi tänkt oss blev mer än en timme ;-) Så kan det gå när man har trevligt.

Nu blir det ingen ridning eller stall de närmaste dagarna för jag måste bo i Luleå pga. jobbet. Tråååkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0