Solskenslördag

Igår var det halvdag på jobbet så jag passade förstås på att rida på tur med W på eftermiddagen. Backen är stenhård så det fick bli ganska lugnt tempo och även om hon hade framåtanda så lyssnade hon fint denna gång. Vi fick till en jättefin kort samlad trav à la akademiskt med hängande tygel. Det är så härligt när vi hittar samförståndet, hon håller tempot och jag hänger bara med, tar jag sedan lätt i tygeln (eller egentligen rullar bak höften) så går hon ner i skritt. På några ställen fanns det gräs mitt på vägen (=lite mjukare) så där fick det bli lugn galopp, mellantempo, och även det skötte hon fint.

Skrattade åt hennes hagkompis när vi kom tillbaka - D, som är låg i rang - hade fått lunchhö två högar. När vi kom gnäggade hon först sedan "jagade" hon med sänkt huvud och örona bakåt bort en osynlig häst (W?) från den andra höhögen..."se jag kan äta från vilken hög jag vill" verkade hon säga :-). Det blev ytterligare två högar med hö när W fick komma tillbaka till hagen.

Idag var som rubriken säger, en riktig solskensdag. Liten familjedag i stallet för vår del då sambon och bonusdotter följde med. Sambon red själv på W medan bonusdottern fick rida på D (islandshäst) som jag ledde. (För D är utan tvekan stallets piggaste häst och utan grimskaft hade hon säkerligen sprungit iväg med dottern på...och det ville jag ju inte). Vi promenerade en längre runda och sedan red sambon iväg en egen liten runda på W. Alla skötte sig ypperligt och jag är stolt på alla håll och kanter.

Vinterbalarna har kommit och flyttades in i hagarna så W och D var två lyckliga hästar med stor bale att dela på i hagen. Bättre för hästarna som kan gå och småäta hela dagen och då fryser mindre och bättre för oss (ägare/fodervärdar) som slipper åka dit på dan för att ge lunch.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej på dig! Även du verkar ha haft en skön dag! Trevlig lördagskväll!

2008-11-01 @ 16:54:51
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0