Lördag 22 nov

Tidig start i stallet men morgongivn på schemat. Eftersom jag ändå skulle till stallet på morgonen så fick W lite (väldigt lite) frukosthö att tugga på inne innan vi gav oss ut i snölandskapet. Med tanke på att snön låtit vänta på sig och backen har varit så hårt så har W närpå slipat ner sina broddar fram och det var lite halt här och där. Red under E4:an och en bit norrut längs med den, på en grovgrusväg där hon fick bättre fäste och sedan in i skogen på småvägar där gräset i mitten också gav bättre fäste än slätmarken bredvid. Vi fick till fina galoppfattningar från skritt och sedan med en pigg häst blev det allt rätt bra tempo, pigg men inte olydig. På vägen tillbaka omvandlades lite svettig häst till isfrostig, nästan lite skimmel...fast hon är märkbrun. Innan undergången vid E4:an hoppade jag av och gick bredvid sista biten hem, W slapp balansera min vikt när hon halkar och jag kunde värma mina smått frusna tår. Temperaturmätaren på hemvägen visade -13 grader... Skönt att börja dagen i stallet ;-)

Jag var ute med W även igår eftermiddag (flex är bra att ha)  fast då slirandes på en finare grusvägen och in på en åkerlängda (mindre halkigt) för lite mjukgörande övningar , halvhalter, volter, liten volt tillbaka (mot framdelsvändning) och skänkelvikning. W var mycket uppmärksam och jag behövde inte anstänga mig alls. På hemvägen ville hon helst springa fort men med tanke på att det var rätt halt på vägen så fick det bli rask skritt och ja, W hon kan skritta fort, långa kliv med rejält övertramp och tempo, utan att falla över i trav - så länge tyglarna hänger långa.

Kommentarer
Postat av: Lina

Blir nästan avundsjuk... -13 grader! Snö! Och här går vi i södern och säger att vintern kommit när det är under nollan och pudersnö! Vill också till norrland!

2008-11-22 @ 18:25:07
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0