Full fart på islänning

Ikväll har jag varit på ridtur men inte på min vanliga häst utan på hennes hagkompis, den pigga islänningen Dimma. Det var länge sedan jag red islandshäst och jag tycker det var jättekul. Lite svårt att få till tölten när den andra hästen inte kan tölta men det blev lite smått töltande här och där. Vi hittade fina mjuka ridvägar inte så långt från sommarhagen så det gick undan lite då och då eftersom hästarna ville springa och springa. Lilla Dimma hon trippande på mest hela tiden, pigg och glad. Genomsvettiga blev vi nog allihop för det var kvalmigt i luften. En urkul ritt!  Kul att se någon annan rida "min" häst för det går ju inte se hur hon ser ut när man själv sitter på; nu vet jag - hon är hur vacker som helst, trampar på med luftiga rörelser i traven, halsen vackert lyft och smått krökt - ni vet som de frisiska hästarna. Vacker - det är vad hon är.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul ridtur på islänning! Om jag tvingats välja en annan hästras hade det tveklöst blivit en nordsvensk!



Det var faktiskt OK med folk i Ullared. Inga köer in och två före i kassan ut. Lite lagom mycket och man slapp bli påkörd av kundvagnar! Flickorna var så lyckliga och talar om att de vill ta med Ullared till Lettland! Att Ullared är ett begrepp även i Norrland är ju nästan osannolikt!

2008-07-14 @ 22:24:32
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Hejsan! Kul med din kommentar. Jag saknar ditt bloggande och hoppas att du hinner sätta dej ner och skriva lite någon dag!

Ha en fortsatt riktigt skön sommar!

2008-08-01 @ 21:11:49
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0