Ojj vad det svänger

I temperatur alltså. Var som sagt ute på fältbesök idag och där på bygget visade temperaturmätaren -24 grader, lite småkyligt men det kändes inte alls lika kallt som igår (fast det då var dryga -15 och blåst). Inne i manskapsboden där vi hade litet möte (rond) var det varmt och gott, +25 och där satt man med sina täckbyxor och svettades. Allt medan vi körde tillbaka mot Luleåkontoret blev det varmare, och varmare och... ja, kanske inte jättevarmt men -5 grader får väl te sig som en stor överraskning. Det är inte ofta som det bara blir nästan 20 grader varmare på en timme!

Det gick bra att komma upp på morgon och det gick jättebra att sova på den dryga 2 timmars långa bussfärden dit. Hem var jag alldeles, alldeles vaken tack vare att det vid fältbesöket bara fanns kaffe som alternativ. Jag dricker numera inte kaffe, i alla fall inte med koffein, men någongång kan jag göra ett undantag, t ex när det är -24 grader ute.

Kom inte hem med den buss jag tänkt utan den lite senare bussen, hoppade av vid stallet (jo bussen går förbi); mockade, la fram mat, frågade hästarna om de ville ha vatten å dricka i snöyran (de ville de gärna), gosa sedan kom snälle sambon och hämtade upp. Glad för det var jag för jag har förstås fått största skavsåret på hälen (förb... arbetskängor, varma men inte särskilt bekväma).

Imorgon blir det halvdag och sedan en tur med hästen på eftermiddagen i dagsljus, ska få låna en bomlös sadel och se hur det funkar på Wilmagumman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0