Influensa del II

Imorse och hela förmiddagen tyckte jag att det börjat lätta lite, febern mer normal, lite mer energi och faktiskt en kurrande mage som talade om att den var hungrig. Men sedan mitt på dagen tog orken slut och jag tänkte ta mig en sovstund, och det hade säkert varit nyttigt om jag kunnat sova. Precis i insomningsfasen så kom de tre - vilka? - jo nysningarna och sedan rann det som en fors i fjällen om sommaren. När det lugnat sig försöker jag igen, då ringer mobilen- en kollega som inte visste att jag var sjuk (jag som alla andra dagar stängt av mobilen hade den på idag av någon anledning). Ännu ett försök - ännu ett gäng med nysningar och nu med tilltagande huvudvärk. Jag gav upp, det gick inte sova. Har försökt slumra i tv-soffan i eftermiddag men det slår aldrig fel, är det inte nysningar så kommer hostan. Nu mår jag ungefär som igår då jag gnällde för sambon att hädanefter ska jag vaccinera mig mot influensa!

En fördel finns kanske - de där kilona jag skulle vilja bli av med, dom rasar bort nu. Helst ville jag ju få bort den på höften men det kan man ju inte välja. Med hostan stramar det upp både mage och rygg. Missförstå mig inte, jag vill hellre behålla de extra kilona och slippa influensan, men nu är det som det är. Jag äter lite men ofta, lite knepigt när magen kurrar "hungrig" och efter en tugga signalerar "ok, mätt". Fick ihop en halvdan soppa idag, grönsaksbuljong, köttbullar och broccoli...med lite tålamod och tid så slank det ner.

Sambon ja, han får ta mitt torsdagsnöje idag - att följa dottern till ridskolan. Jo han var med förra veckan också men då fick han bara titta på. Jag tror, nja jag vet, att de kommer ha det kul i alla fall och det kan aldrig vara fel med lite pappa-dottertid på tu man hand.

Jag återvänder till soffan!

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch, alla mina vänner verkar ha smittats av denna otäcka influensa. Själv ber jag en bön att jag slipper...får se om det hjälper! Krypa på dig!

2009-01-23 @ 08:49:25
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0