Söndag 28 sept

Har jag inte skrivit på hela veckan, fy på mig! Det har bara varit en alldeles vanlig vecka så kanske inte så intressant att rapportera. Jobba på för fullt, ligger fortfarande lite efter med vad jag "borde" hunnit med om jag inte varit hemma sjuk några dagar häromveckan, det är ju ingen som gör mitt jobb när jag är borta precis (utom ett möte som jag övertalade en kollega att ta hand om när jag blev sjuk, det var så svårt att kunna boka om...).

Några svängar till stallet har det förstås blivit och det är alltid lika kul och avslappnande. Fast jag fick hjärtat i halsgropen igår kväll när jag skulle ta kvällsstallet. Sambon var med vilket var lite tur, för i en hage, där det skulle gå två valacker, mötte vi bara en. Så var fanns den unge (3 år) men storväxte (ca 180 cm) kompisen? Jag följde stängslet, livrädd att hitta honom intrasslad i eltråden och såg snart att det en bit låg längs backen (hittade en ponny för många, många år sedan som rivit sönder hela bakbenet på ståltråd; det var inte en roligt syn; ponnyn klarade sig men var konvalecent länge, länge). Ropade lite och fick svar i en dov gnäggning - jo där stod han i lugn och ro och mumsade i trädgården. Inga synliga skador tack och lov.

Var tillbaka i stallet idag och red en fin ridtur med W i blåsten, allt blir liksom lite mer spännande när det blåser friska vindar - i alla fall när vi red fram längs de öppna fälten. Inne i skogen var det lugnare även om löven och barren föll likt ett ymnigt snöfall i gul - rött - grönt. Det är träning för W så efter en grundlig uppvärmning i skritt blev det joggingrunda i trav och galopp i olika hastigheter. Hon lyssnade fint och fattade höger galopp när jag bad om det, och vänster när jag ville ha det. Som vanligt var hon pigg och glad och lyhörd, en riktigt fröjd att rida med denna blåsiga men solskensvarma (+15) söndag.

Hemma igen har jag varit flitig, diskat undan det som inte blev diskat igår och städat. Känner mig full av energi så det får blir en promenad denna höstsommardag. Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0