Torsdag 27 nov

Det går lite tid mellan inläggen men det är som det är...lusten ska infinna sig att skriva och det har funnits annat som blivit prioriterat. Jag var lite magsjuk i början på veckan och hade då inte lust att göra något alls mer än att tycka synd om mig själv! Det får man väl ibland? Fast man egentligen har det rätt så bra.

Vintern har kommit på "riktigt", bra med snö och härligt vintervitt överallt (utom möjligen i träden...). Tog Wilmagumman på promenad idag för hon har innan snön kom hunnit slipa ner sina broddar fram till intet och halkar en del, men en promenad tänkte jag ska väl gå för då slipper hon i alla fall halka runt med bärlast på ryggen. Men se innan vi hann ut så började ännu mer snö falla, denna gång blötsnö så det var inte alls särskilt halt för henne. Hon verkade glad för promenaden i snön i alla fall, lufsade på där snett bakom mig på lagom avstånd. Lite variation är alltid kul, så emellanåt stannade jag och backade; W gör samma sak. Lite volter och vändningar fick det bli, och faktiskt lite sidvärtsrörelser där jag trampade runt och W härmades ;-). Vi hade rätt så kul där i snön...

Vi har varit lite oroliga i stallet de senaste dagarna då det larmades om att grannstallet ev drabbats av kvarka. De hästarna går i direkt anslutande hagar till en del av våra hästar så det är isolering från övriga stall som gäller tills vi vet säkert. Besked skulle visst komma imorgon. Vi har tempat våra hästar och hittills ser de ut att vara friska och krya, hoppas de fortsätter så och att det bara var falsk alarm från grannstallet.

Nu ska jag krypa till kojs för att orka kliva upp kl 04.45 imorgon för bussresa till Luleå och möten. Snart helg!

Kommentarer
Postat av: Lina

Visst får man tycka lite synd om sig själv ibland!



Viktigast är nog att man försöker se allt det positiva också...som att njuta av nära och kära, av ridturen och av den vackra kvällshimlen.



Lyckost er som ha snö! Jag vill också bo i Norrland...faktiskt en av mina livsdrömmar som ännu inte gått i uppfyllelse! Tur att jag bara är 40 år och förhoppningsvis har många år kvar att förverkliga drömmen på!

2008-11-27 @ 22:37:57
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0