Fredag 7 nov

Det blev en liten ridtur igår i mörket fast jag egentligen inte tänkt rida alls, hade inte ens ridbyxorna på. Men när jag klev ur bilen möttes jag av en gnäggning och en häst som mötte upp vid grinden. En stallkompis var på väg ut och ville gärna ha sällskap så jag lät mig övertalas (det var nog inte särskilt svårt) och det blev som sagt en trevlig kort tur i mörkret. Tack och lov för pannlampa och för en häst som vet vart stigen går i skogen.

Efter en tuff arbetsvecka känner jag mig lite sliten och bestämde mig redan igår att ge upp tidigt och ta en ridtur i dagsljus. Jaja, jag har fått ta med mig lite jobb hem i helgen för att få det att gå ihop, men vad gör det när jag fick en fin ridtur på eftermiddagen. W mötte glatt upp vid grinden, hon var lite småbusig i stallgången när jag lät henne stå lös, jodå hon stannar i stallgången men pillar på allting som går att pilla på - busmaja! Ridturen gick bortåt Skataudden och in på en av längderna där som vi kan träna lite på nu i höst och vinter; hon var pigg och duktig på runda fina volter, halvhalter och skänkelvikning. Vi fortsatte öva på bakdelsvändning och jodå, det tar sig; hon vänder mer på bakdelen än framdelen i alla fall. Lite härliga galopper fick det bli på grusvägen och sedan tillbaka till stallet för att pilla bort lite informationslappar som de andra satt upp på boxväggarna.

Ikväll blir det tv-mys i soffan och imorgon blir det andra bion för denna veckan, "Bond"


Kommentarer
Postat av: Lina

Låter så härligt när du skriver om ridturen. Själv har jag tappat all energi med mina hästar... Hoppas få tillbaka ridlusten till nyår för då brukar jag sätta igång mina hästar igen. Trevlig helg!

2008-11-07 @ 18:53:42
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0