Från Medelhavet till Torne träsk på några dagar - typ

Några dagar tidigare var jag på Santorini och sedan åkte jag till denna vackra plats, sittandes på en lite fjälltopp i Björkliden i norra Sverige blickandes ut över Torne Träsk. Sådana kontraster och bägge utgör lika fantastiskt vackra miljöer.

Vy över Torne träsk

Två byggmöten hann avverkas på denna plats och lyckliga jag fann plötsligt att jag hade nästan 2,5 timme till godo innan tåget skulle ta mig söder ut igen. Då tar man kameran med sig och traskar en bit upp på fjälls, inte så värst långt för inte hade jag några vandringskänger på mig. Alla som inte besökt denna fantastiska landsände så rekommenderar jag verkligen en tågresa till Björkliden med förslagsvis boende på dess fjällby, några få minuters promenad från järnvägsstationen och grymt god mat. Kortare fjällvandringar kan göras härifrån även för den som är ovan, man behöver inte gå många hundra meter för att ta sig över trädgränsen.

Kommentarer
Postat av: Asa

Hej! Haslning franreceptionen pa Samos. santorino var vi pa brollopsresa_ det om nagot ar grekland for mig.underbart

2008-06-17 @ 16:34:52
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0