Arn

Såg "Arn" på bio igårkväll, lite för sömnig för bio egentligen men nu skulle vi i alla fall se denna film. Tycker att det var bra men inte fantastisk som berättelse - inte inte heller läst boken (böckerna?) om Arn så jag kan inte jämföra där. Har ett intresse av historia och kände igen en del av karaktärerna, men berättelsen är väl fiction om inte jag minns fel? Något jag verkligen uppskattade var de däremot fantastiska miljöerna och de ännu mer underbara fina hästarna. Det var mängder med underbara nordiska ridhästar (dvs. nordsvenskar) en svensk ridhäst av fina anor!

Kommentarer
Postat av: Anne

När de spelade in de stora slagscenerna så gjordes det strax här utanför. Jag fick vänta i bussen på morgonen, på väg till jobbet i Skara, medan de skrittade över vägbanan. Vilken härlig syn! Mängder av medeltida krigare till häst!

2008-01-15 @ 13:19:33
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0