Aaaarghhh...

I veckan har jag klarat av en stor påtvingad presentation där jag från början fått intrycket att min uppgift var att hjälpa till att ta fram underlag till denna presentation. Någonstans på vägen blev jag plötsligt ansvarig för det hela, trots att detta verkligen inte ingår i min arbetsbeskrivning (inte lönemässigt heller då förstås!) Men jag fick sansa mig för det tycktes vara omöjligt att komma undan och ta det för vad det var, otydliga direktiv var givna så jag tog tillfället i akt presenterade de idéer om förbättringar som jag hade. Presentationen gick bra och jag ahr kunnat slicka i mig lite beröm, vad det kan få för verkan - tja det får framtiden utvisa.

Sedan har det varit kaos på andra områden där jag funnit sig sitta mitt emellan i en tilltrasslad dialog mellan två-tre andra som av någon anledning inte tycks kunna prata med varandra. "Kan du säga till hon..? kan du säga till han...?" om vad jag ska göra med det ena och det andra. Olika direktiv beroende på vem man pratar med; "Ja, det kan du göra...", "Nej, det ska inte du göra..." och ibland kommer informationen i andra hand med följden att min åtgärd blivit fel. Är det då mitt fel att det blivit fel?

Jag vill inte bli satt mitt emellan, jag vill inte medla och jag vill ha en uppdragsbeskrivning på precis allt hädanefter!

Det är extra skönt att det är fredag idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0