Söndag 7 dec

Ännu en vecka har sprungit förbi...

Jag var i Umeå i tjänsten i veckan och har ett hett tips till alla som har vägarna förbi Umeå; TapasBarDeli! Det är inte ofta jag går och sätter mig på restaurang ensam, undantaget snabbmatsställen. Men, men, jag har hört om denna tapas-restaurang, läst recentionerna på eniros hemsida, kolla in menyerna så fattar ni säkert. Jag tänkte "Vad f-n, varför fega...?"  och gick dit på egen hand. Lite pinsamt var det men det fick mig mer att fnittra än att rodna. OCH, det var värt det! Jättegott, tog en hel meny och bjussade mig själv på ett glas rött. Klapp på axeln till mig själv för att jag vågade gå på restaurang alldeles själv.

Inga ridturer i veckan, bara kort om tid sent om kvällen med mockning, matranson och lite kel/borstning. Idag denna härliga söndag blev det istället en bra runda. Hittade vägen bortom skogen, en fin lång raksträcka där det var plogat/kört med skogsmaskin. Wilmagumman var pigg och nu fick hon en bra väg att springa på, och det tycks inte vara något fel på konditionen för hon galopperade på länge, länge. I skogen hemåt var det lite djupare snö så där fick det bli skritt på lång tygel, nyttigt att plumsa i snön (ca 15 cm) och väl tillbaka till stallet var hon genomvåt i sin tjocka vinterpäls, en lång stunds pyssel, lite massage och på med täcken. Tror både jag och hästen var nöjda med ridturen, jag fick mig i alla fall en frivillig kelstund i hagen innan hon gick bort till kompisen och höbalen =)

Ska tillbaka i stallet ikväll och hämta in allihopa, men tills dess ska jag ha det lungt och skönt här hemma.

Kommentarer
Postat av: Anne

Låter som ett trevligt restaurangbesök! Man ska skämma bort sig själv mellan varven :) Kram!

2008-12-07 @ 19:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0