Söndag 14 dec

Känner mig under isen idag. Magen har varit orolig sedan igårkväll och jag vill då verkligen inte drabbas av magsjuka. Jag hinner inte! Sov oroligt i natt och klev sedan upp i ottan (ja det kändes så kl 0730) och skulle åka till stallet. Det tog sin stund för med kombinationen bakhjulsdriven bil och is gick det inte att backa ut från parkeringsplatsen, hjulen bara gled runt, runt på stället och jag kom ingenstans. Jag fick väcka min sovande sambo och med hjälp av en granne lyckades vi komma loss med full gas och knuff.

Hästarna var hungriga när jag äntligen kom, det var ett väldigt ljudligt mottagande jag fick. Även katterna jamade uppmanande tills jag fyllt på med torrfoder. Tror jag hittade en bra turorning för utsläppet, för här är det en häst åt gången. En av de sex är lite mer besvärlig än övriga, han är ung och lekfull (inte på ett agressivt sätt) och gigantiskt stor (jag gissar på 183 cm i mankhöjd), det skulle inte vara så kul att bli påsprungen av honom vilket nästan skedde för ett tag sedan när han hade bråttom in. Idag hittade jag tydligen en bra plats i ordningen, han följde snällt med utan att stanna eller att ha för bråttom. Jag tog ut honom före hagkompisen (våra hästar går två och två) vilket jag gjort även tidigare, men den här gången hade jag tagit ut ponnyn som går i hagen bredvid. Så nu spärrade han inte ingången när jag kom ut med hagkompisen eller rusade ut med mig hängande i grimskaftet om hagkompisen blivit utsläppt före.

Ja, jag inser att denne jätte har inte mycket till respekt för lilla mig när jag leder honom och det får bli en uppgift att lösa, men inte tidigt söndag morgon. Tja idag gick han ju som jag ville...

Eftersom magen krånglar tänkte jag på att mocka iordning hos Wilamgumman ifall jag inte kan åka tillbaka till stallet för den så efterlängtade ridturen, men jag glömde helt bort lägga fram matransonen så jag får ta mig dit i alla fall. Jag ska vänta en timme till och se hur det känns i magtrakten.

Senare

Åkte åter till stallet efter en mycket lätt lunch och red en kortare runda tillsammans med ett annat stallekipage. Wilmagumman var lite slö men det beror troligen på att hon nog stått och mumsat på hö sedan morgon (hon är piggare om hon får stå inne på "svält" nån timme innan ridtur). Efter en kortare galopp så fick hon upp ångan och vi chansade på en snöstig där hästarna fick plumsa fram, och vi fick ducka/flytta på alla småträd och grenar som hängde ivägen.

Magen känns bättre och jag är nog inte drabbad, har fått ner en middag även om jag inte tog den största portionen. Det får bli te och macka innan sängdags. Ska med tidig buss (kl 05.35) till Luleå imorgon och antagligen sen buss (kl 18.55) hem (hemma ca kl 21) så det blir tidigt sänggående ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anne

Stackars dig. Magsjuka är INTE kul!! :( Hoppas innerligt att det vänder så att du får må bra igen. Kram!

2008-12-14 @ 14:42:10
Postat av: Lina

Hoppas att du och magen åter är vänner!

2008-12-14 @ 20:50:53
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0