12 dec - hemkommen

Ja, hemkommen efter några dagar på resande fot i tjänsten. Tänka sig att det är sån full rush ända in i julledigheten...

Kallast så här långt: -30 grader i vackra Storforsen. Vi skippade glatt alla ev uteaktiviteter, inte för att jag hade tid med några sådana ändå för i 2 timmarspausen mellan avslutat arbetspass och middagen satt jag i min vackra minisvit - jojomen, jag tackar - det var inte jag som bokade boendet. Det verkade å andra sidan som de andra rummen var fulla av tyskar/österrikare..ni vet "bilprovning o sånt i arktiskt klimat" (och det var ju som sagt verkligen rena Nordpolen vad gällde temperaturen).

När jag funderar en stund så är det kanske inte så himla begripligt hur kallt det är när det är - 30 när man bor söderut, inte visste jag sånt heller när jag bodde i Göteborg, men - 30 grader i norr är ungefär som - 10 i Göteborg, eller kanske till och med den där grådaskiga vintern när jag och pappa gick på Lisebergs julmarknad och jag frös så jag skallrade tänder trots rejält påklädd och det var + 2 grader! Annan kyla förstås. Jag säger det igen, jag visste inte bättre då när jag hävdade att jag hatade vinter, kyla och snö; det gör jag inte; jag hatar slask, ruggig kyla och is! Så, jag längtar inte söderut på vintern.

Likafullt, jag springer inte utomhus när det är - 30 om det finns en väldigt väldigt bra anledning, man behöver ju inte överdriva. Dagen därpå var det "mildare" med bara - 17 s¨å vår minibuss startade utan problem och ikväll är det nollgradigt vilket jag inte jublar över. Önskejulklapp: - 6 grader hela vintern från och med nu, i  april +10, maj +15 och sedan sommarmånaderna +22. Hur låter det?? Ska vi ha en omröstning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0