En dag i mitt liv - den 4 december 2007


Kl.


05:45

Väckarklockan ringer! Lite annorlunda rutiner när jag har morgongiven i stallet::

  • Uppstigning
  • Kastar kallt vatten i ansiktet för att vakna
  • Tar på framlagda stallkläder
  • Äter flingor med laktosfri mjölk
  • Läser rubrikerna i dagens tidning (glömmer dem igen på studs)
  • Borstar tänderna
  • Tar på stallytterkläderna, kängorna och åker till stallet.

06:20

Stallet: Kraftgivar till innehästarna och fodergivar till utehästarna.

Ut med innehästarna, en i taget, försiktigt balanserande på den osaltade och ogrusade lilla isvägen, med hösäcken över axeln. Tre av fyra får täcke på enligt önskemål från hästägare, ingen av hästarna verkar tycka det är kul med täcke (eller så tar det bara för lång tid - de vill ju UT!)

06:50

Klar med morgongiven och far hemåt

07:00

Hemma, duschar, byter kläder, brer smör på mackorna och packa ner dessa med lunchlådan.

07:30

Far till jobbet med bil för en gång skull. Det regnar, blåser och är såpahalt på väg ut till bilen. Skönt att de stora vägarna är bara.

07:45

Kliver in på jobbet och tigger växelpengar från kollegorna. Självklart har jag glömt parkeringspengar, och dosan tar inte kort... Har snälla kollegor J. När parkeringen är fixad tar jag mig en kopp varmt te - gott! Tar itu med väntande arbetsuppgifter.

09:00

Kort fika med kollegorna, mumsar på medhavd smörgås med kryddig salami. Med tanke på andedräkten är det kanske tur att dagens möten ska avklaras per telefon ;-)

09:30

Dagens första telefonmöte påbörjas.

11:11

Telefonmöte 1 avklarat. Fick ett sidosamtal under telefonmötet från en som skulle ringa upp igen. Ångrar att jag inte tog numret så jag kunde ringa upp nu. Hoppas hon hinner ringa innan nästa telefonmöte...

11:30

Lunch!

12:00

Åter till liggande arbetsuppgifter

13:00

Dagens andra telefonmöte påbörjas.

14:05

Telefonmöte 2 avklarat. Går och fikar.

14:20

Åter till arbetsuppgifterna - fick med lite nya arbetsuppgifter från mötet.

15:45

Tänkte flexa ut lite tidigare idag för att fixa hemmavid och hinna till stallet i god tid. Men då ska man kanske låta bli att svara i mobiltelefonen (=arbetstelefon) och det gjorde inte jag. Ett samtal på väg hem, och ett till väl hemma. Jaja, "svarar man, då är man i tjänst" tycker jag när jag ringer andra på deras arbetstelefoner, så då gäller det väl även mig...

16:20

Hemma. Äter lite lätt, te och mackor. Fastnar i tv-soffan där sambon satt på en film; "Kuben" tror jag den hette. Inte att rekommendera för slutet var jättekonstigt, ingen förklaring på alla frågorna som lyftes i filmen.

18:30

Byter till stallkläder och far till stallet

18:45

Stallet. Den vanliga rutinen:
Mocka - Fyll på vatten - Fyll på fodersäckarna (hö) - Ta fram kraftfoder för kväll och morgon - Sopar stallgången.

Titta till hästen i hagen, kelar lite. Hade tänkt rida men är fasligt trött och seg, det blöta vädret  och halkan lockar inte heller till uteaktiviteter. Longerade ju henne i går i alla fall så lite motion har hon fått i veckan.

19:15

Åker hemåt. Går raka vägen in i duschen.

19:30

Kollar mailen och de vanliga hemsidorna (favoriterna)

20:00

Ringer mamma. Tittar sedan på antikdeckarna, trodde också på de ryska guldäggen ;-) Dricker också en kopp varma koppen, "fransk senap och skinka" och äter en smörgås till.

21:00

Åter en stund vid datorn

22:00

Lätt huvudvärk uppmanar mig till sänggående.

23:00

*Zzzznark*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0