År 2007 till ända

image29

Med minnen från en ljuvlig sommar, här representerad av ett foto taget vid sommarhagen uppvid Skellefteälven.

Så här på årets sista dag tycker jag att det känns alltid lite sorgset - ännu ett år har rusat förbi. Men saknaden kommer inte bestå särskilt länge.

Året för min del har varit både underbart och en smula kaotiskt. Dryga två år har jag nu bott i Norr och trivs fortfarande med mitt beslut att flytta norrut. Både familjen, staden Skellefteå och nyfunna vänner (se nedan) gör att jag trivs med tillvaron och vintern är klart mer behaglig här i norr än den nånsin var under mina år i Göteborg, fast  jag skulle just denna vinter föredra mer snö och mindre is...Plusgraderna gör underlaget vidrigt, som den brukar vara i just Göteborg!

I år har jag hittat tillbaka till hästarna och stallet. Kände mig rätt vilsen i början - "hjälp har jag kunnat det här..?" men blev så småningom varm i kläderna och känslan av att hitta hem har infunnit sig. Trivs jättebra med "min" häst och hon verkar trivas med mig också för hon möter då alltid glatt upp vid grinden. Tillsammans med hästen kan man inte vara mer än i nuet, i stunden, och det betyder massor för mitt välbefinnande. Har här också hittat nya vänner som jag kan prata häst med - gu' vad jag saknat att prata hästminnen!! Även familjen har tagit visst intresse för hästar och följer med till stallet då och då, vilket också känns uppmuntrande.

På jobbet har stora förändringar dragits igång under året och till en början tyckte jag att det inte störde mig nämnvärt. Men under hösten har tempot ändrats, det har blivit klart tuffare och turbulent, samma tjänst på pappret men mer och mer arbetsuppgifter, och mycket mer resande jämfört med tidigare. Orken har inte riktigt räckt till och allt oftare har jag känt att jag räcker inte till... Tröttheten vad gäller jobbet är nästan förlamande. Har, tyvärr, grunnat en hel del på det här under julledigheten, men inga svar på nya vägar ännu - fast jag har gett mig själv (och familjen) löfte att hålla ögonen öppna efter nya möjligheter.

Så, så får det bli när jag blickar framåt mot år 2008: Vara öppen för nya möjligheter.

Gott Nytt År till alla!

Kommentarer
Postat av: Anne

Gott Nytt År till dig och de dina Carita! Jag är så glad för att du återupptagit hästarna. Den längtan du alltid uttryckt, både i ord och känslan bakom orden, för det tidigare hästliv talade alltid tydligt om att det där är mer än en hobby. Vissa saker i våra liv hjälper oss att hantera de andra sidorna. För dig är hästarna antagligen en av de saker som alltid bör få sin plats. Nyårskramar! Anne.

2007-12-31 @ 17:41:40
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0