Det lättar

Förkylningen alltså...eller ja, jag är inte lika hängig och har ingen feber. Förkyld är jag fortfarande, hostar gör jag (med hopp om träning av de slappa magmusklerna *ler*) och är sexigt (?) hes. Jag har druckit massor av te, massor! Och upptäckte nu på morgonen att teet börjar ta slut så det blir till en liten promenad till affären om en stund för att köpa mer te. Bra, jag har haft ögonen på en "ny" sort som jag vill köpa, jämte den vanliga pepparmint.

Idag ska jag äntligen bege mig till stallet. Äntligen. Nu får det inte hända mer saker som ställer sig i vägen för min återkomst (Ha ha det lät högtidligt!) till stallet.

Jag har tänkt en massa klokheter i veckan i mitt febriga tillstånd men inte fått ner ett enda klokt ord på mitt tangentbord. Boktips har varit allt jag orkat med och nu när klokheten som bortflugen.

Drömde min vanliga, ovanliga dröm om att jag är sen, en stund senare är jag jättesen, och sen, sen, sen...och inte får jag veta om jag kommer till mitt mål eller inte. I början av drömmen var jag på väg till jobbet (inte där jag jobbar nu eller har jobbat, men det var i alla fall på väg till jobbet), bussen stannade inte där den borde varpå jag åkte förbi jobbet. Så då borde man kanske hoppat av på nästa hållplats och traskat tillbaka? Nepp, jag checkar in på hotell och tar mig ett bad i hotellet simhall (hela tiden stressad över att jag är sen, sen, sen), så småningom bokas taxi men då har jag svårt att hinna packa med mig alla de där sakerna jag ska ha med mig. Plötsligt har det dykt upp gamla leksaker som jag inte vill lämna kvar på hotellet. Märkligt, minns inte att jag hade bagage med mig i början av drömmen. Tittar ut genom fönstret då och då, ser taxin komma och ser den gå...utan mig.

En "rensa ut"-dröm tror jag. Har haft lite otydliga feberdrömmar i veckan, om vad vet jag inte men jag blev i alla fall mörkrädd och sambon fick finna sig i att jag ville ha min sängbordslampa tänd ett par nätter. 
 Lamp 
Hade tänkt plantera mina kryddfröer igår och köpte helt sonika hem jord och planteringsburkar, utan att kolla efter vad mina fröer tagit vägen. De var puts väck, trots att jag vet att jag lagt dom på särskilt ställe för att sambon inte skulle råka rensa ut dem. Nu undrar jag bara vart detta särskilda ställe är? Jag gav upp och beställde nya fröer hos www.odla.nu så det får bli så-dag nästa helg istället. Roade mig på morgonen med att beställa hem lite önskade musikskivor, Norah Jones senaste, också en med Edit Piaf (har inte sett filmen än, men vill se den snart ? Nån som sett den?), det blev också en skiva med Johnny Cash  (som jag tror sambon kan uppskatta. Har du inte sett filmen "Walk the line" som handlar om denne Johnny: Gör det! Den är fantastisk!). Slutligen en skiva med Eva Cassidy som jag upptäckte av en slump, och har önskat skaffa sedan länge. Ser fram emot att få hem denna stämningsfulla rogivande musik. Så vuxenmusik jag har kommit att gilla - jösses!







Kommentarer
Postat av: Anne

Det känns igen det där med att klokheterna försvinner någonstans mellan att de dök upp i huvudet och man får tid/ork att sätta sig vid datorn. Jag brukar trösta mig med att om det nu var så klokt lär det dyka upp igen. Annars gör det sig nog bäst i glömskan.

Spännande drömmar du har. Jag sover som en stock numer, bums i säng vid nio och sen upp vid halv sex. De ljusare kvällarna gör mig dock piggare helt klart. Det kan röjningen behöva :-) Idag har jag inlett med att städa båda trapphus och tvätta tre maskiner, diska och hänga in kläder. Snart ska vi på veckans tipspromenad med Korpen. Härligt väder.

krya på dig hela vägen!
Kram!

2007-04-15 @ 10:46:19
URL: http://azy.solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0