Ditten och datten

"Hollywood-kändisarna svälter sig" stod det på en löpsedel i går när jag var och handlade, och bredvid stod en Amelia med rubriken "Dina bästa bantningstips" - jag som trodde kombinationen nyttig mat och träning vore det rätta för alla och envar!? Svälta eller banta låter inte roligt nåt av det, eller?

Full fart igår, mellan varven i alla fall. En stunds handlande, hem och göra god middag (grönpepparkotletter, potatis och rotfrukter i ugn och smaskig hemmagjord sås ), fick vänta med det inköpte vinet eftersom jag hade insläppet av hästarna. Hann se första hockeyperioden, sedan följde sambon med och hjälpte till i stallet. Det gick fort för två hästar stod redan inne. Min goe sambo tog storhästen som jag blivit lite rädd för, han är stor (ca 183 cm tror jag), han är ung (4 år) och han vet om att han är stor och stark och tar föga hänsyn till lilla mig när han vill in i stallet fort. Jodå, han bråkade lite med sambon också, men lät bli att bitas eller fladdra med frambenen som han gör med mig. Hemma igen fick vi se Skellefteå vinna hyfsat stort igen. (Jo jag blev hockey-smittad när jag flyttade hit, var nyanländ när laget gick upp i elitserien och stämningen i stan var underbar - dessutom är det fantastisk stämning i ishallen de gånger vi kommer oss dit; blir inte så ofta nu när vi kan se matcherna på TV:n).

Arbetsdag imorgon och jag kan väl inte säga att jag ser fram emot det, känner mig inte alls utvilad eller energisk trots ledigheten. Nu hade jag ju tänkt jobba på lite med yoga under helgerna men med trasig arm blev det inget med det. Armen är så gott som läkt, blånaden är borta men det är en lite "buckla" på muskeln som blev skadad. Undrar om den kommer kvarstå? Jag har inte ont i alla fall så det få bli ett yoga pass idag.

Detta vin tog jag i förbifarten på bolaget och det var faktiskt riktigt gott. Rekommenderas!



Fundering: Vad är en "Örnhök"? Finns det någon sådan rovfågel? Jag trodde det var antingen en örn eller en hök? Men vad vet jag om rovfåglar?

Kommentarer
Postat av: Anne

Du vet mycket om mycket. Me like! Kram!

2009-01-06 @ 13:09:48
URL: http://dsmazy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0