Influensa

Är nu inne på tredje dygnet med influensa och känner mig kanske snäppet piggare än tidigare dygn, inte lika mykcet feber med andra ord. Muskelvärken består och jag kan lugnt säga att jag varit mer medveten om min kropp, eller i alla fall dess muskler, än på länge. Det värker till och med i ansiktet... Värst just nu är väl hostan som inatt mer eller mindre rev sönder stämbanden så jag nu låter som en viss kraxande fågel när jag öppnar truten. Dessutom går det knappt sluta hosta när man väl börjat, och det river och river så tårarna rinner. Jo, näsan det rinner från den också - konstant.  Inte känner jag mig fräsch precis.

Jag kan däremot skratta åt mig själv, jag har en hög med böcker som jag tänkt att jag kan läsa om jag skulle bli sjuk nångång, lite filmer jag skulle kunna se... och vad händer när jag nu väl är sjuk. Jag ids inte; orken är lika med noll på att göra någonting som kräver minsta ansträngning. Och längre än så här orkar jag inte skriva idag.

Håll er friska för influensan är inte det minsta kul!

Kommentarer
Postat av: Anne

Stackars dig. Det låter som det jag hade vid jul och jag håller med. Influensa är INTE kul. Krya på dig!! Kramar!

2009-01-21 @ 19:35:56
URL: http://dsmazy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0