Hästar, hästar, hästar...

En sådan trevlig torsdag efter jobbet det har varit idag. Bonusdottern har ridit sin första ridskolelektion, jag fick lufsa bredvid och behöver inte hålla alls i ponnyn som skötte sig fint och lyssnade på lilltjejen där uppe i sadeln.  Tre gånger får hon prova på sedan får hon bestämma själv om hon vill fortsätta eller inte. Hon hann knappt börja sin lektion innan hon utbrast "Åhh vad det här är roligt, kan jag börja på ridskolan NU. " "Lugn, bara lugn" svarade jag "du har ju precis börjat nu...". Hon var orolig att nån ska komma och sno hennes plats om hon inte bestämmer sig direkt, men så är det ju inte. Prova tre gånger, och sedan får vi se om hon tycker det är kul. Det lät då så, såväl där på ponnyryggen, som hela vägen hem till mamma (och sedan ännu mer inne hos mamma och övriga familjen). Jag tror jag inte är ensam hästtjej här längre - fast det har jag nog inte varit på ett tag.

Åkte hem och släppte av sambon (som följde med och tittade, om några veckor får han traksa bredvid för jag måste bort med jobbet...) och åkte till stallet. Alldeles för kallt för mig att rida men passade på att ge sadel och träns en omgång med sadeltvål och läderolja. Lite mys med hästen blev det förstås också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0