Tre dagar på färd

Jag har varit på resande fot i dagarna tre och förstås passat på att fota lite här och där.

Denna vackra stenbro hittade jag av en slump då jag missade en avfart mot Kiruna och helt enkelt körde in för att vända och där låg den. Jag är väldigt förtjust i vackra stenbroar av detta slag.



Norr om Kiruna gick vi längs banan och tittade dels på nyrenoverade trummor, dels på kommande renoveringar  - just denna är uppfräschad.



Lite turistbilder blev det också; det är så vackert nu när hösten börjar nalkas och jag önskade verkligen att jag kunnat stanna kvar och fjällvandrat några dagar - det regniga ruggiga vädret till trots.

 

Hemkommen från Kiruna igår och det var långt att köra, det blev dryga 100 mil fram och åter (fast då körde vi via Jokkmokk och Boden på hemvägen).

Idag har jag varit i Lycksele över dagen och tittat på upprustning av en vacker fackverksbro.



Fackverksdetaljer, vackert?



Lite vimmelkantig blev jag av att gå fram och åter på dessa träslipers och med doften av målarfärg...



En söt liten holme mitt i Ume älva blev också fotad.



Nu är det fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0