Fin söndag 21 sept

Idag har varit en underbar dag. Snuvan har äntligen gett vika och bortsett från enstaka rosslande känner jag mig pigg och kry. Trots sen natt (barnvakt till ca 01.30, i säng en halvtimme senare) så var det tidig morgon i stallet med morgongiven. Snabbt avklarat med de snälla om än hungriga hästarna. Hem en stund för frukost i lugn och ro (både för mig och hästen) och sedan tillbaka till stallet för en härligt ridtur i underbart väder och nästan ännu vackrare natur med höstens färger. Hittade en fin ny promenadväg som jag nästa gång ska rida åt andra hållet för uppåt är det enklare att trava, nerför är W en snubbelfia så skritt är att föredra *ler*.  Efter ridturen var det tid för lite mys med W, fika utanför stallet i höstsommarsolen och sedan ett krafttag med mockning i hagen.

Hem en vända, för att sedan ta med sambon och titta på ett hus ute på landet. Fint? Ja, på många sätt men lite för lite mark om man som jag vill ha häst (ett par stycken helst, eller inhysta, vill inte ha ensam häst). Vi får spana vidare...

Hemma igen och jag kände hur det lockade att ta en promenad nu när det ändå var så härligt väder. Jag tog med kameran och fotade lite höstbilder, se nedan (fotona är klickbara)

Vackert rött träd:


Gula löv i vackert fall:


Blåbärsriset går mot röda nyanser:


Ser du gubben i trädet?

Kommentarer
Postat av: Lina

Hjälp, vilken trädgubbe! Underbar!

2008-09-22 @ 23:23:34
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0