15 september

Så är man då 40 + fast bara en plusdag så här långt. Helgen har varit härlig med en himla massa ompysslande av mig. Fick inledningsvis en härlig ansiktsbehandling på spa och goda vitsord från denna hudvårdsterapeut att min hud verkar då betydligt fräschare än 40, snarare 30. Jaja, det är bara att slicka i sig "jag ser ju bara ut som 30..." Fast det är väl ganska oväsentligt egentligen, ytan säger ju faktiskt inte så mycket... egentligen.

Förvånad blev jag när sambon lämnade av mig vid spa:et även dag 2, med order om att klä mig fint först. Jodå, jag klädde mig fint, fixade håret (väldigt enkelt nu när jag klipp mig, bara tvätta och krama - lockarna kommer utan problem) och sminkade mig lite lätt. Blev sedan avsminkad och festsminkad hos samma hudvårdsterapeut som tidigare. Kul! Har nog inte blivit sminkad av ett proffs förut. Jo det blev fint, men ovant, jag sminkar mig sällan, för att tala om aldrig, så mycket. Nu syntes det ju att jag var just sminkad. Sedan vidare färd med vänner och fika tårta, öppna presenter och dricka bubbel. Sambon var vis, han vet att jag inte gillar champagne så det fick bli Amadeus som jag nu gillar. Efter att bonusdottern blivit upphämtad av mormor och morfar, promenerade sällskapet till restaurang Viking där jag bjöds på riktigt god måltid; Renstek med kantarellsås och blåbärskomplott - det var riktigt, riktigt gott! Vidare till stans rock- och VIP-klubb där fler bekantingar dök upp. Natten avslutades med fika på trevligt Kåffe in. Hemma go och glad vid 2-3-tiden J


En kopp kaffe hade det blivit på kvällen i samband med tårtan och jag gissar att denna var anledningen till att jag vaknade och var pigg som en mört kl 07.00, inte det minsta bakis eller eländigt på något vis, bara pigg. Försökte slöa framför tv:n i hopp om att jag skulle bli sömning men bestämde mig för att en tur utomhus skulle vara trevligt så jag cyklade en runda vid 9. Resten av söndagen var lugn och mysig hemmavid, mycket telefonsamtal med födelsedagshälsningar. Helgen avslutades i stallet, en trevlig ridtur med fina W som bara vill vara till lags, massor av framåtanda och lyhörd på samma gång. Mysigast var det nog efter avslutat ridpass när jag hoppade av och hon vänder på huvudet, stoppar mulen under min arm och blundar. Sa hon också "grattis"? Ja, jag tror det, eller så tackade hon för ridturen. Det var väldigt mysigt i alla fall att stå där och gosa en stund.


Min kvällstjänst i stallet så jag fixade i ordning det som skulle göras. Bytte hage för de hästar som skulle byta hage, hö till utehästarna, in med dem som skulle in och täcke på dem som skulle ha det. Häpnades igen över stallet största, tillika yngsta häst (3 år), han är inte stor - han är gigantisk! Det var nästan lite besvärligt att få upp täcket på honom. Tur att han är lika snäll som han är stor.


Nu är det ny arbetsvecka och jag är så snuvig men ändå pigg... som en mört! Det har börjat bra här på andra halvan *ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0