Torsdag 2 oktober

Sån lyx att kunna flexa ut lite tidigare och bege sig till stallet och rida medan det fortfarande är ljust och - faktiskt - uppehåll. En uppfriskande cykeltur fick jag också, först fram och åter kontoret och sedan till stallet och hem. Mestadels motvind så nog har jag fått motion idag.

W hälsade och mötte glatt upp vid grinden som vanligt, antagligen lite mer beroende på att de ännu inte fått lunchen. W fick mumsa på halva sin medan jag gjorde henne iordning, hälften fick hon mumsa på efter ridturen ute i stallgången medan jag mockade.

En ljuvlig ridtur blev det också förstås. Vi jobbade lite på att hitta formen och bättre balans med halvhalter både i skritt och trav, W var helt med på noterna och det krävdes inte mycket ansträngning från min sida att få fram mitt budskap. Jag kanske gjorde rätt helt enkelt. Märkte idag att Ws flås har minskat, orken har ökat och återhämtningen efter en längre galoppsträcka är snabbare, kondisen är på g med andra ord. På hemvägen fick hon också till en strålande härligt samlad galopp (nja inte sååå samlad men för att vara W så var det "samlad") där jag kunde sitta och bara följa hennes rörelser. Trots friska vindar och möten av en skolbuss resp. bil med tom hästtransport samt sopbilen så var W lugnet själv fast med framåtanda. Jag bad henne dessutom vända om bort från stallet för ytterligare lite mer motion och det verkade hon tycka var en bra idé. Skönt med en häst som vill vara ute med sin människa och inte har särskilt bråttom hem till stallet.

Nu ska jag slappa några timmar. Ikväll är det jag som hämtar in alla kusarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0