Morgonpigg?

Nje, jag hade helt förträngt det här med vintertid och nu när jag hade utsläppet idag så fick hästarna alltså komma ut kl 7 och inte kl 8 som jag trott. Först när jag kom hem pep mobilen till och undrade om den skulle ställa om till vintertid. Visst tusen! Nåja, hästarna vet väl inte om att det är vintertid på klockan? Eller? De stod ju och sov när jag klampade in i stallet...

Jag har varit på "lång"-resa söderut, i tjänsten och några dagar semester med påhälsningar hos vänner och familj där nere söderut. Jättekul förstås att träffa dem man numera träffar alltför sällan (det är långt det här landet - jättelångt!) men mest kul var nog ändå att träffa nyaste familjemedlemmen, systerdottern, snart 7 veckor. Sprattlande, jollrande, glad liten tjej som bjöd på flera härliga leenden, rullandet är på gång. Blev förstås än mer sugen på en egen liten bäbä, men med ålderns rätt kan det förstås bli lite knepigt. Blir det så blir det...

Hemma igen fick jag mysa lite med den familj jag har (sambo och bonusdotter för nytillkomna) och sedan lockade stallet och hästen igår. W har fått stå i dryga veckan då det tydligen varit jättehalkigt den vecka jag varit borta. Nu är vinterskorna på och inte alls halt, bara lerigt, så dubbarna kanske inte är så dumt att ha på..? Hur var W att rida då? Jättepigg! Idag känner jag träningsvärken i armarna för jag fick allt hålla i emellanåt. För ovanlighetens skull fick jag bromsa när vi fick möte, något hon brukar göra självmant annars, men idag var hon som sagt jättepigg. Vi blev visade en ny ridrunda av en stallkompis, denna runda innehöll bland annat en rejäl "mördarbacke". W drog iväg i full galopp men hon blev rätt så mör efter dryga halva backen och saktade av. På en fin sandväg på hemvägen fick vi till en lugnare, riktigt mjuk galopp när hon tydligen sprungit av sig den värsta energin och inte längre behövde gasa.

Nu ska jag slappa några timmar och sedan ut igen med W och se om hon blivit av med överskottsenergin tillräckligt för att jobba lite à la dressyr på skogsvägen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kul att ha dig tillbaka i bloggvärlden!

2008-10-26 @ 12:24:47
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0