Stolpe ut

Så var det ungefär för mig igår efter en låång dag med kvalitetsrevison i Boden. Trevligt möte dock vilket underlättade det hela något. Men under eftermiddagen kom huvudvärken i alla fall krypande och sedan var det lång färd hem i mörkret. Jag fick skärpa till mig och koncentrera på körningen trots huvudvärken som inte precis mildrades i alla mötandes bilars strålkastare... Nja, inte ville jag att de skulle släcka sina ljus, men kanske att jag haft solglasögon (fast hur var det då med säkerheten). Jag tog det säkra framför det osäkra, hängde på lagom avstånd bakom en långtradare med rejäl röd belysning bakpå - inte så fort hemkommen, men väl hemkommen ;-)

En snabb sväng till stallet för de mest nödvändiga grejjerna (mocka, lägga fram mat, fylla på vatten och klappa om hästen), blev glad över den oväntade uppmärksamheten från stallets skyggaste katt som plötsligt vill kela, och det hela tiden. Han/hon gick runt fötterna på mig hela tiden och lät som en mindre spinnande maskin, jag fick t o m klappa henne/honom. Det är en fin katt - långhårig, silvergrå med ett brunt öga och ett grönt öga, och nu pratig och kelen. Fick höra av stallkompis att katten nu tydligen accepterat oss "nya" stallmänniskor som sina människor så fler än jag har fått uppmärksamheten. Men med viss reservation, hastiga rörelser och han/hon tar till flykten.

Nå tillbaka till gårdagen. Väl hemma hamnade jag i tv-soffan och jag lämnade den inte förrän jag blev väckt av sambon några timmar senare. Då bara för flytt in till sängen... Så det kan vara.

Idag är jag piggare, huvudvärken är borta och jag har jobbat flitigt med att få ihop revisionsrapporten (har just skickat den för påseende av kollegor). Efter jobbet ska jag unna mig en stund på stan, köpa present till sambon som fyller år till helgen, träffa en väninna och äntligen gå och se "Mamma Mia" på bio. Kan behöva lite underhållning med sol och värme i denna mörka månad.

Längtar numera efter snön!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0