Skön torsdag

Har tagit mig en "nästan" flexdag från arbetet. Men var ändå uppe i ottan för att göra nödvändiga bestyr och så där...vi behöver inte gå mer inte på det, intet spännande. Efter allt nödvändigt var avklarat åkte jag till stallet och gjorde iordning min foderhäst och red ut på långtur i det härliga vårvädret. Solsken och blå himmel trots att prognosen sa "snö" (??), inte särskilt varmt men ändå behaglig där i sadeln. Nu är det fokus på att träna upp flåset efter att vinterpälsen är i stort borta så långa och ändå lugna galopper, lite trav mellan varven, där det råkade bli ett par à la travhästtempo. Hon hade nog blivit duktig på travbanan om hon startats där, fast å andra sidan har hon lätt för galoppen, så kanske inte..? Hon är märklig den här hästen för hon är fenomenal på att snubbla på endaste träpinnen när hon skrittar, men när det är galopp som gäller då parerar hon jättebra mellan vattenpölar, håligheter och odefinierabara skuggor (kan ju vara hål i hennes ögon). Det blir lite småskuttande längs skogsvägen med andra ord, vilket är kul, för det här är ingen hopphäst så att ställa upp hinder och styra henne över är bara att glömma. De skutt hon tar i skogen är nog mer av nödvändighet än skoj...Vi var ute i över två timmar, och på hemvägen blev det förstås lite tid till att bete det spröda med tydligen mycket smakliga gräset i vägdiket, det var nästan så hästen inte alls ville gå hem. Nu kurrade ju min mage våldsamt så hem fick det i alla fall bli. En skön torsdag i skogen, alltså. Imorgon är jag i tjänst igen (fast egentligen om en liten stund, har en projektplan hem som måste vara färdiggranskad imorgon, och då har jag ju möten hela dagen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0