Lördagen

Tidigt igår for jag ut på ridtur med min fantastiska delfoderhäst. Det var ljuvligt väder och alldeles perfekt för ridtur, även underlaget var fint denna morgon. Ingen av oss gjorde oss någon brådska och jag som egentligen skulle vara hemma 11.30 glömde bort att titta på klockan, så kul var det att rida igår!

Hästen tycks vara tankeläsare för på hemvägen funderade jag på att se om hon ville beta lite av gräset i diket bredvid ridvägen (eg. cykelväg). Jag hann inte ens tänka färdigt tanken förrän alla fyra hovarna sattes i backen - tvärtstopp och hästhuvudet for ner mot diket. Tur att vi bara travade i lugnt tempo i vägrenen, hade det varit snabbare tempo hade jag inte suttit kvar! Det är verkligen en förmån att komma ut i naturen till häst, det är så skönt att bara vara "här och nu" till kropp och själ som jag är när jag är tillsammans med hästen.

Nåja, tiden höll jag som sagt inte koll på och jag som lovat hinna hem för vi skulle vara på annan plats kl 12... Kl 11 när jag kollade på klockan var vi en bra bit från stallet och inte vill jag galoppera hem längs cykelvägen där det promenerade massor av folk denna stålande dag, så det blev fin samlad trav förbi folket och lite högre tempo där det inte gick folk. Förstås skritt den sista biten hem. Sedan raskt iordning med hästen, ut i hagen lätt joggandes, lägga fram dagens matranson, fylla på vatten och hälsa på "fölungen" (tja åringen faktiskt) i hagen bredvid som fick uppmana till detta (hon gnäggar så sött där hon står och viftar med huvudet vid grinden "kom och hälsa på mig!"

Snabbt hem och duscha, och iväg framme ca 15 min sena... Grillad hamburgare hos bonusdotterns mamma och låtsaspappa *mums* sedan iväg och hälsa på svärfar, hem en kort stund och iväg till andra vänner på kvällen. Där satt vi och pratade och hade mysigt till sena kvällen. Efter en snabb sväng till stallet på hemvägen för att se att det fanns tillräckligt med vattten i hagen (det gjorde det), lite snabbt kel med kelsjuk häst *ler* och hem och bädda ner bonusbarnet. Sedan somnade jag i TV-soffan... Det var en mycket trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Anne

Ja det låter verkligen som en mysig lördag! Mer sådant. Det gör gott för både kropp och själ :) Kram!

2008-05-11 @ 11:46:49
URL: http://solros.se
Postat av: Lina

Låter som du haft en lika trelig pingstafton som jag!

2008-05-11 @ 12:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0