Vintertur

Det har blivit riktig vinter här nu och i takt med att ljuset återvänt dessutom. Idag var jag faktiskt glad att det inte var solsken när jag åkte till stallet för trots mulet så blir det så ljust för ögonen att jag kisar en bra stund innan ögonen vant sig.

Red efter mitt långa uppehåll på skogstur i härligt vinterlandskap. En annan stalltjej på sin foderhäst gjorde oss sällskap. Min häst var som vanligt pigg och glad, men hon tog det ändå lugnt som om hon vet om att hästkompisen, en stadig fjording med 25 år på nacken, inte håller fullt så högt tempo som hon. Ändå blev det några fina galopper bland hundar, hungägare och snöskotrar. Nänä, inte galopperar vi när vi möter folk i skogen, men däremellan. Min häst sänker självmant tempot när det dyker upp folk eller annat...

Arbetsdag imorgon...

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att du är uppe på hästryggen igen efter veckan inomhus! Gissa om jag blir avundsjuk när du skriver om att galoppera i snö!

2008-03-02 @ 22:01:00
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Cicci

Hej där!
Va härligt det låter... har själv funderingar på att ta upp det där med hästar igen... nu blev jag sugen!

Vet du, jag ska nästan hem till dig över helgen. På Landsbygdsriksdag i Lycksele. Nåja.. närmare dig än Forshaga i alla fall...

Ha det bra och var rädd om dig o de dina!

PS. Jag har skapat ett community för folk som är skilsmässobarn och/eller själva skilda... www.exajten.se

2008-03-05 @ 14:45:03
URL: http://www.cicciwik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0