Hur mycket Svensson är du?

Hittade ett test som kan avslöja hur mycket Svensson man egentligen är - klart jag var tvungen att testa:

Svenssontestet
Ditt efternamn slutar på -son [ ] Gör det ju inte
Du känner någon som har samma förnamn som du [ ] Har träffat på några enstaka, men de är få
Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du [ ] Inte en chans!
I din familj är ni 2 barn [ ] Nepp, vi vart 3
Du bor i villa [ ] Inte än...drömmer om det fast drömmer nog ännu mer om trädgården, stallet och hästhagen som ligger bredvid villan...
Du bor i en tätort [X] Ha! Första kysset
Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla [ ] Lite äldre än så är de.
Du har egen mobiltelefon [X] Jo, fast det är min jobbmobil egentligen
Dina föräldrar har gift sig [X] och skilt sig.....Får man två kryss om de gjort både ock? Äh, ett kryss då.
Din mamma är yngre än din pappa - fast bara sju månader [ ] Hos mig är det faktiskt tvärt om, pappa är 7 månader yngre än mamma.
Din pappa heter Lars [ ] Gör han inte alls
Din mamma heter Anna [ ] Nepp, men farmor hette det :-)
Din familj har en Volvo [X] Pappa har det, och svärfar
Din familj har en silvergrå eller röd bil [X ] Min syster och fästman har silvergrå bil, blir det kryss för mig då. Eller förresten vi (jag och sambon) har ju röd bil...
Du har tillgång till Internet hemma [X] Taadaa!
Du har ett eget rum [ ] Nja, delar ju sovrummet och alla andra rum med sambon
Du har varit utomlands minst 2 gånger [X] Jo...
Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna [x] Har varit på Menorca och därifrån ser man ju till Mallorca, så...?
Du har varit i Grekland [x] Jaa, och ska snart dit igen.
Du har varit på Öland minst 2 gånger [ ] Nä har nog bara varit där en gång, som barn. Vill åka dit igen.
Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger [x ] Minst 100 gånger säkert...
Din familj har en husvagn [X] Pappa har
Ingen av dina föräldrar röker [X] Nej det gör de inte
Din pappa är lite lätt överviktig [X]
Du idrottar flera dagar i veckan [x] Idrottar? Rider i alla fall
Du har husdjur [ ] Drömmer om det.
Du får månadspeng [ ] Det var väldigt länge sedan
De flesta i din familj är blåögda [ ] De flesta är grönögda i min familj
Du äter på Mc Donalds [X] Gjorde det ibland men nu har de ju stängt McD här i stan
Du följer Melodifestivalen [ ] Tveksamt till vad jag jag ska sätta här, såg andra chansen och Sverige-finalen, ser nog bara Europafinalen om bonusdottern är här...

Multiplicera antalet X med 3 för att få fram hur många % Svensson du är.

Tja, 45 % Svensson var nog till och med mer Svensson än jag trodde. Måste varit alla de där husvagnssemestrarna som barn ;-)

Nu ska vi ut och njuta av det vackra vädret denna härliga påskdag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!
Idag är det underbart väder! -8 grader när jag släppte ut hästarna och nu strålar solen från en klarblå himmel. Tyvärr har jag inga snösulor så det får bli ridbanan idag också! Min medryttare Anna kommer ut och tömkör Saga. Och vi skall gå en runda med våra hundar! Men först skall jag stryka allt tvätt...
Fortsatt Glad Påsk!

2008-03-22 @ 11:35:20
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0