Barbacka

Red ikväll barbacka för första gången på + 20 år! Jättekul och svårare med balansen än jag minns. Kan vara så att balansen inte är vad den var i ponnyåren... Dessutom var hästen, en kallblodstravare, faktiskt vassare över ryggen än jag trott, och halare med sin silkeslena vinterpäls. I skritt gick det förstås fint och alla övningar gick strålande, kanske till och med ännu bättre än när jag rider med sadel (eller om det var en ovanligt bra dag). I traven var det tyvärr ingen ordning på ryttaren och hästen blev nog mest förvirrad av ryttarens urusla balans - "Vad menar du ska jag svänga eller inte...?".  Hon följer ju ryttarens tyngdpunkt och min var nog lite överallt... Kul var det i alla fall - och varmt om baken.
 Horseback Riding 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0