Lörd 20 dec - Ajj!

Humöret lättade så småningom under gårdagen och jag fick mig en fin hemmakväll tillsammans med sambon.

Nu ska jaginte jobba förrän 7 januari och vilan är välbehövlig. Däremot kunde kanske julledigheten börjat lite bättre för under morgonens härliga ridtur fick vi möte av ett par som släpade på en julgran. Det blev tydligen för mycket för Wilmagumman som vände på en femöring, och jag, som var upptagen med att rätta till reflextäcket som halkat bak lite var inte beredd utan for i backen, landade först på fötterna med halkade i samma stund och gled in under hästen. Jodå, det gick bra, W stannade ca 5 meter bort, lite småskärrad. Jag hoppade upp och fortsatte den tänkta rundan och märkte först efter en stund att det värkte i övre vänster arm. Inte värre än att jag kunde fortsätta rida, det blev mest problem när jag skulle sadla av väl tillbaka i stallet...

Hemma började ett prydligt blåmärke ta form och nu värker det så snart jag rör armen. Tror inte på några brott på ben utan snarare en rejäl smäll på en muskel så det ska nog vara ok på några dagar. Men, nu deppar jag lite över den tänkta tömkörningen jag skulle få hjälp med imorgon, nu kan jag ju bara titta på...

Ska titta på TV en stund, hålla armen stilla och sedan ge mig på lite maglagning inför kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0