9 dec - kallast så här långt...

-20 grader visade temperaturen någonstans på stäckan mellan Boliden och Norsjö, dit jag körde idag. Tur att jag satt i bilen ;-). En intressant dag med information om kabelskydd, intressantare än det låter. Jag ska tydligen skriva ihop våra kvalitetstekniska krav på dessa inför en kommande upphandling och fick vet att jag har till den 15:e på mig att få det färdigt. "15 januari...?" undrade jag lite hoppfullt. Nä, december... och innan dess ska jag hinna med en dagskonferens med övernattning, och förbereda klart och genomföra en revision...Lite stressad? Jo, en aning...

Funderade på hemvägen om jag skulle ut och rida ikväll som jag tänkt från början eller bara ta en snabb sväng till stallet och sedan hem och jobba. Hemska tanke, jag vill inte ta med mig jobbet hem! Klädde på mig ordentligt och åkte till stallet utan riktigt ha bestämt mig, men gjorde det där. Hämtade in en glad häst från hagen och red iväg i månskenet under alla gnistrande stjärnor, och släppte allt som hade med jobbet att göra. Det var bara jag och Wilmagumman där under stjärnorna och med månen som strålkastare. Härligt var bara halva sanning ikväll, för Wilmagumman var på sitt allra bästa humör. Jag kände det direkt i första traven, mjuk, elastisk, vägvinnande trav som inte var av denna värld...jo det var den förstås, men jag ni fattar, ni som också håller på med hästar (eller för all del hundar) ibland faller allt liksom på plats. Det gjorde det ikväll. Hon var fantastisk och jag blev glad i själ och hjärta av hennes glädje, spetsade öron och viljan att rör på sig. Fin mjuk trav och lika fin mjuk galopp. Skrittade lugnt och fint sista biten hem och ingen av oss hade särskilt bråttom hem till stallet. Jag så kär min fin underbara forderhäst, har nån missat det??

När jag satte mig i bilen för att köra hem så visade temperaturmätaren -16,5 grader. Jag hade inte ens märkt av kylan när jag red... då är det fint!

Så nu ska jag äta lite soppa, packa resväskan, imorgon reser jag iväg i tjänsten för näst sista gången i år och kommer jag hem igen på fredagkväll. På lördag ska vi baka/koka/göra julgodis *mums*

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nääää, inte går det att missa din kärlek till Wilmagumman!!!!!! Och vad avundsjuk jag blir på ert väder! Här är det ett kompakt smålandsmörker, blött och kladdigt. Hemlängtan??

2008-12-09 @ 21:55:35
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0