19 dec Grinig inledning på morgonen...

*Aargh* denna is gör mig vansinnig. Mörkt och eländigt är det ute och jag får väl jubla över att jag kan ta bilen till jobbet idag. Fast väl på jobbet stod det en bil parkerad på kontorets enda parkeringsplats, de övriga p-platserna nära kontoret kostar 8:-/timmen och jag hade väl 5 kr i börsen. Nä, p-apparaten tar inte kort, eller sedlar. En bit från kontoret finns en tillfällig parkeringsplats på en grusplätt, idag en snö/ishög, dit jag lyckas krångla upp bilen för att sedan ta mig till fots på den förrädiska isen. Jodå, här och där ser det ut som det är grusat och det har så varit, men med senaste dagarnas töväder har gruset sjunkigt ner i isen och sedan har det frusit på igen. Så där ögat tror att det är halkfritt, så är det inte fallet. Jaja, jag får väl vara glad jag kom ju helskinnad in på jobbet och med lite tur håller plusgraderna i sig så jag kan stampa i slask när jag ska hämta bilen och åka hem...


Grinig idag? Jo, lite...

Blev dessutom mer grinig när jag inte lyckades komma in på min blogg...fast sedan märkte jag att jag försökt logga in på fel användarnamn. Ok då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0