Söndag

Här är det en stålande solig söndag och det passade bra eftersom jag och H skulle plocka ned sommarhagen och sedan ta en liten tur med hästarna. Det gick hyfsat fort att rulla ihop stängseltråden och försiktigt lägga in alla platsstolparna (med den smutsiga änden utåt) i baraget och köra till nya stallet och sätta upp en tillfällig sommarhage innanför det befintliga trästaketet. Varför? Jo, W:s hästkompis håller sig bara innanför tråd med ström, trästaket däremot kan man sparka sönder! Så småningom inom inte allt för avlägsen framtid ska vi dra elström längs den befintliga hagen, så det här får bli en tillfällig lösning. Medan vi hämtade staketet fick hästarna låna en hage med eltråd jämte kohagen, och tydligen är kossor lite läskiga. W mumsade av gräset men höll sig på mesta möjliga avstånd, kompisen D stod på vakt! Inte ens när jag och H gick för att hälsa på kossorna ville hästtjejerna inte följa med, de bara stod där "långt borta" och tittade, fegisarna.

En kortare ridtur fick det bli eftersom de stått stilla så pass länge så vill vi börja försiktigt. En lång backe finns nära stallet så vi skrittade upp för den - muskeluppbyggande, en liten vända i skogen och tillbaka ner för backen. De fick ju en kortare tur även igår när de reds från sommarhagen. Tror det blir bra.

Vi (jag och sambon) slet en stund i svärfars stuga igår för att få det fint till kommande försäljning. Det känns lite ledsamt att bli av med stugan för vi brukade ju åka dit i stort sett varje helg, och den har en underbar öppen plats där man kan sita ute och fika eller bara njuta... Vi slet bra för min kropp talar tydligt om att jag jobbat lite hårdare än vanligt, ska se om man kan övertala till sig en ryggmassage ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0