Dagarna går fortare än jag hinner med...

Dagarna bara flyger fram. Jag hann som sagt besöka Malmö i veckan, flög ner på tisdagen och hem på onsdagen. Intensiva dagar så det kändes som jag varit borta en vecka - och blev förstås alldeles "dagvill", dvs torsdagen kändes som lördag. Nåja, vistelsen var trevlig med besök under Malmö C (Citytunneln), god mat på fransk restaurang (som var fullsatt en tisdag - sånt händer inte i Skeå, tyvärr!), en öl på puben nära hotellet och där fick jag höra frasen "Nämen Carita, har inte du hamnat väl långt söder ut!?" Där stod en gammal kollega från Göteborg så en stund snack på "göteborgska" följde *ler*. Ändock tidig kväll för man var ju tidig i starten den dagen. Onsdagen var det möte innan rusningen till flyget och hemåt, lite trist att åka från ett vårsoligt Malmö och komma hem till snöstorm! Inflygningen mot hemmaflygplatsen var inte så kul och medförde t o m illamående som satt i några timmar.  Skönt att väl komma hem om än bara för några timmar innan morgonbussen upp till Luleå för möten. Visst är det kul att resa i tjänsten, men också ensamt och slitsamt - det är ljuvligt att komma hem!

Flyga? Ja, jag fick lite småpikar för det här och där, men snälla ni - tåg till Malmö från Skellefteå! Fatta hur lång tid det skulle ta, då skulle jag behövt vara borta en vecka och det gick ju inte när jag skulle vara i Luleå dagen efter. Förresten så går det ju faktiskt inga tåg i Skellefteå, bara s.k. tågbuss som tydligen ska upphöra gå från i sommar. VILL BYGGA NORRBOTNIABANAN NU! Så fick jag sagt.

Inte mycket tid att vara i stallet i veckan. Hade kvällsgiven i måndags och planerade rida men det vart busväder, snöyra á la småspik, blåst och ryggigt så hästarna meddelade så snart jag klev ur bilen att de ville in i stallet bums! Efter snabbmockning fick de komma in, och bråttom hade de småtrippandes vid min sida (ja, jag springer inte i onödan och det vet hästarna om). Ska förbi stallet ikväll en snabb runda, familjen får gå först - och imorgon då ska inget väder hindra mig/oss från ridtur, så det så...

Är så avvis på dig Lina med egen hästgård, vill också ha och en dag då ska jag hitta mitt drömställe (har visserligen redan hittat det där hästarna var på sommarbete förra sommaren, men de som bor där vill ju bo kvar...)

Nu ska strax in på stan för införskaffandet av lite "nödvändigheter"...


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!

En dag hittar även du ditt drömställe. vi väntade många, många år på vårt. Och se en dag bara finns det där och var dessutom till salu!

De första åren vi bodde tillsammans hyrde vi en liten torpstuga med stall. Den var oisolerad, dragig, omodern, gammal, nedsliten... Vi hämtade in allt vatten från brunnen (både till oss och hästarna), det var utedass, utan dusch och tvättmaskin. Varmvatten till hygien och disk värmdes på spisen.

Vintertid klarade den lilla kökspannan inte att värma upp huset. Kalla dagar var det inte ovanligt med en inomhus temperatur på 5-10 grader. Efter eldning kunde vi fått upp det till runt 17 grader. Slutade vi elda försvann värmen på nolltid.

Så bodde vi i två hela år. Sen borrades brunn och vi fick tillbyggt med en liten toalett. Varmvatten kom ur kranen och vi kunde gå på toa inne, duscha och tvätta kläder. Men det var fortfarande lika olidligt kallt... Så bodde vi till 2001, hela 8 år alltså.

Därför uppskattar jag kanske vårt nya hem ännu mer än vad jag skulle gjort annars...

2008-04-12 @ 13:42:01
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0