Fler boktips!

Har läst fler goda böcker som jag vill tipsa om.

Först:
Ännu en bok av Anna Jansson, Silverkronan. Blev inspirerad av den förra boken jag läste och byte helt sonika den boken mot den här (tack lillasyster!) Spännande är bara förnamnet, det blir många "vem? varför? hur...?" när man läser den här boken som gör att man bara måste fortsätta. Vem är skyldig? I upplösningen tror jag att det är nog han, eller är det hon, eller...? Ja, det är bara att läsa =) Mycket bra, med andra ord. Jag ska snarast införskaffa mig fler böcker av denna författare.

Det tycks finnas hur många duktiga svenska författarinnor som helst just nu. Här har jag två till som jag kan rekommendera:

Mari Jungstedt, Den inre kretsen. Fick boken med ett inköp av Amelia (tack Amelia!) och den är fantastiskt spännande med en fin bakgrundsmiljö i Gotland (även den), lite arkeologi också brutala rituella mord.

Kajsa Ingemarsson, Inte enklare än så. Handlar mer om relationsdrama, när vardagslivet tömmer ut all energi från kärleksrelationen. Också en visdom i konsten att se till vad man har och att det är faktiskt "inte enklare än så", med nära relationer (och vardagen) att få ihop det och hålla glöden vid liv. En och annan lärdom att ta till sig allteftersom.

Fler boktips kommer för jag är inne i ett läs-stimm! 
 Reading 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0