Trött, svett och sur...

... var jag och inte så värst länge efter mitt inlägg om Lycka (se nedan). Jag var glad imorse åt att det äntligen kommit snö och det ser ut att bli vinter "på riktigt". Ja, det var tills dess jag insåg HUR mycket snö som fallit och att jag blev tvungen att skotta fram bilen! Det var sedan inte helt enkelt att ta sig till stallet med den heller för lillvägen till stallet var inte plogad. Det fanns visserligen spår från tidigare bilar som kört där så jag följde dem så gott det gick - fast "en gled han dit, en gled han dit"...men som väl var inte ner i diket.

Vet inte riktigt hur jag sedan skötte de vanliga sysslorna inne i stallet för det tog märkligt lång tid och istället för att rida först och ge lunchen sedan fick jag nu ge lunchen redan innan ridturen. "Min" häst fick halva sin lunch medan jag gjorde henne iordning för tur och fick en fin tur i vackert snölandskap. Gumman fick jobba på i snön men hon var glad som vanligt, inte ens snöplogen vi mötte på vägen tillbaka störde den glada hästen. Mitt välbefinnande återvände helt klart där på hästryggen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Kul att du hittade över till min blogg! Jag jobbar i Gnosjö...världen är liten! Har bott i trakterna runt Värnamo/Skillingaryd sen 1993, men är uppvuxen i Skåne.

2008-01-14 @ 20:52:57
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0