Standing knee deep in a river dying of thirst

Friends I could count on
I could count on one hand
With a left over finger or two
I took them all slip away
Where they are I wish I knew

They roll by just like water
And I guess we never learn
Go through life parched and empty
Standing knee deep in a river dying of thirst

Sometimes I remember
Sweethearts I've known
Some I've forgotten I suppose
One or two still linger
Oh and I wonder now
Why I ever let them go

They roll by just like water
And I guess we never learn
Go through life parched and empty
Standing knee deep in a river dying of thirst

The sidewalk is crowded
The city rolls by
And I rush through another day
In a world full of strangers
Turn there eyes to me
And just look the other way

They roll by just like water
And I guess we never learn
Go through life parched and empty
Standing knee deep in a river dying of thirst


För mig handlar den här sången om att ta så mycket för givet att man inte ser rikedomen alltdeles bredvid. Allt beror på vilket perspektiv man väljer att ha. Just idag kände jag mig nedstämd, trött och ful, kom av en slump att tänka på denna sång (sjungen av Joe Cocker) och den gör mig kanske inte gladare, men mer balanserad. Även tunga dagar går över och jag känner mig säkert gladare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Lina

Detta är min vara-glad-sång. Min mellanstadiefröken lärde oss den och sjöng med falsk stämma ackompanjerad av den gamla skolorgeln:

Tag fram det bästa humör du har
var morgon när solen går opp
Försök att hålla det ständigt kvar
fast jorden går runt i sitt lopp

Refräng:
För om du bara tänker så
-Det här är roligt, det måste gå!
Då finns ingen väg som är svår för dig
gå fram med det jublande HEJ!

Ett gott humör skall man alltid ha
fast vägen också är lång
Och sura miner är aldrig bra
Nej, skratta och sjung på en gång

Refräng....

Men man måste nog hört och sett fröken Birgit för att bli riktigt glad av den.

Hoppas du snart mår bättre igen!

2008-01-28 @ 18:01:41
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Carita

Tack Lina! Glada sånger sjungen med falsk stämma gör faktiskt underverk för humöret så jag tror på din glad-sång :-) Mitt humör lättades på kvällen/em när jag var och gosade med hästen i hagen, hon sätter mulen under armhålan och vill gosa - då är det svårt att inte bli glad. Har hästen även ikväll så då ska det bli rida av...

2008-01-29 @ 06:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0