Ljuset har återvänt!

Ja, nästan i alla fall. Det märks tydligt att det blir ljusare dag för dag och igår var det faktiskt ljust när jag åkte hem från jobbet. En sån energikick jag fick av det, fastän det började mörkna rätt snart efter jag kommit hem. Snart är det ljust hela tiden...

Temperaturen växlar fortfarande från dag till dag, igår var det en "kall-dag" med ca -13 grader och jag kunde för andra gången i år ha min riktigt varma vinterjacka. En sån där jacka som man bara kan ha när det är -10 och kallare, för annars flyter man bort i värmen däri. Idag var det bara -2 grader och varmare vill jag inte ha just nu. Tänka sig, vill hellre ha kvar detta vinterlandskap än plusgrader med slask och blask.

En nackdel med denna varma vinter är att hästarna har redan börjat fälla vinter pälsen, inte bra för om det kommer köldknäppar (och det tror jag det gör) då har vi frusna hästar. Nä, det är bättre om det är lite kallare så hästarna behåller vinterpälsen ett tag till och slipper dessa tråkiga vintertäcken i mesta möjliga mån. (De verkar i alla fall inte uppskatta att få täcken på alla gånger...)

Mycket att göra på arbetsfronten så *tjing tjing*

Kommentarer
Postat av: Lina

Har hästarna redan börjat fälla? Det har ju inte ens mina lurviga islänningar gjort än och de har inte upplevt en endaste köldknäpp i vinter. Men kanske är det just därför, för att temperaturen är så jämn runt nollan. Håller med dig om vintertäcken. Jag använder bara täcken om jag ridit dem riktigt svettiga och då bara tills de torkat.

2008-02-05 @ 22:24:22
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Carita

Skönt att fler tänker som jag vad avser täckesanvändning ;-). Jo, fler av hästarna har börjat fälla tyvärr, troligen beror det på temperatursvängningarna när det är -16 en dag och ett par dagar senare +2,5 grader. Jag vill helst att det ska vara ca -5 grader hela vintern (så snön ligger fin).

2008-02-07 @ 07:25:35
URL: http://annacarita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0