Glad i häst

Har någon missat att jag är glad i häst..? Var i alla fall i stallet igår, myste med min foderhäst och red en stund på den nu plogade ridbanan (plogad som en travbana ungefär, och tvärs över i ett kryss). Underlaget kändes fint så med en mycket pigg häst blev det en hel del travande och en del galopp. Hon imponerade med att självmant välja höger galopp (vilket var snudd på omöjligt på ridbanan för ett halvår sedan), och galopperade på duktigt utan att rusa. Jobbade också fint med sidvärtsrörelser, liten volt tillbaka, och ännu en felfri framdelsvänding åt vänster (det är även på g åt höger). Hela tiden glad och nyfiken på vad jag ska hitta på, och försöker glatt hitta lösningarna själv och "föreslå" dem för mig. Hela jag blir glad och hästen verkar då också glad. En stund hade vi sällskap på ridbanan och då blir förstås allt ännu roligare ;-).

Det blev mycket gos efter ridningen och förstås lite favvobelöning i form av frukt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Glad i häst! Delar det med dig! Och idag har jag haft en underbar hästdag. Och kika in i min blogg igen och titta på länken till min shettis Lilla Ross Man (nederst på lördagen. Han är lycklig nu!

2008-02-09 @ 21:30:56
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Carita

Hej Lina!
Har just tittat på bilderna på Lilla Rossman och du, det går inte ta miste på hästens glädje att galoppera fram på geggig bana. Jag blev också glad! Det måste vara skönt att hitta rätt hem till, än så länge, din häst.

2008-02-10 @ 11:08:26
Postat av: Ylva

Hej!

Tack för uppmuntrande ord om 39-års åldern! :-)

Hittade hit via Annes blogg (www.solros.se) och fnissade ihjäl mig när jag insåg att vi var flera kvinnor i hennes bekantskapskrets som valt denna bloggdesign! Eftersom jag insåg att jag var sist på plan (startat alldeles nyss) bytte jag hastigt. Kul iaf att se vilka ni var som hon skrivit om flera ggr. Och jag håller med - grönt är skönt! ;-)

2008-02-15 @ 04:28:36
URL: http://www.hilarisformica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0