En mulen höstdag

Här hade man hoppats på en söndag lika ljuvlig som lördagen vad gäller väder, men i stället vaknade man upp till en mycket grå tillvaro. Inte att det är busväder, med regn och rusk - nej, man blir bara blöt av att vara ute (och lockarna kommer som ett givet brev på posten...) Bestämde mig för att detta väder ska inte beröva mig den tänkta ridturen och tur var väl det för den var härlig. Fick ta det lite lugnt på småstigarna eftersom det är mer halt än vanligt på rötter och stenar - sitter ju inte på den mest fotsäkra hästen man kan tänka. På de större grusvägarna gick det däremot undan lite mera och vi trivdes nog bra både hästen och jag. Det där lilla "kommer hem vid två-tiden" blev visst; "hoppsan vad tiden går" och var inte hemma förrän vid tre-tiden. Så kan det vara...

Känner mig nöjd inte bara med turen utan också med att jag cyklade fram och tillbaka till stallet (miljö- och konditionsvänligt) och fick mig hemkommen efter en dusch, en snabb ryggmassage av sambon (har haft problem med en skuldra och nacke ända sedan onsdagskvällen då jag somnade på flyget hem från Stockholm) och nu står maten i ugnen och ska bli klar av sig själv om en stund.

Ska sedan ikväll mysa i vårt nyrenverade och nymöblerade vardagsrum. Fin bokhylla har det blivit (inkl vitrindörrar och spotlights längst upp), läsfåtölj inkl fotpall anlände i veckan, liksom läslampan (fast den behöver glödlampor) och igår köpte vi fin och ganska dyr matta. Gardinerna har också kommit upp fast det blev lite julstämning över dem (mycket rött) - men va f-n, det är ju snart jul. Skaffar nya gardiner till våren. Imorgon ska en väninna följa med så ska vi titta till den nya inredningsaffären Shape och ett besök på blomsteraffären för attköpa nya krukor och lite nya blommar både till vardagsrummet och till balkongen. Kul, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0