Första snön

Klev upp tidigt denna lördagmorgon för att fara till stallet och ge morgongiven. Blev lite förvånad över mig själv som vid första titten såg att snön faller och blev lite småpirrande glad (Va!?) och ett stort flin kändes sprida sig över ansiktet (Igen VA?!).

Faktiskt tycks jag sett fram emot snön, och hur är det möjligt? Inte vet jag, vet bara att jag blev glad...

Det var också underhållande att ta ut hästarna en och en och se deras reaktion. En ponnyn körde ner mulen i det lilla snötäcket och försökte nog blåsa bubblor.  De övriga tittade storögt och frustade glatt. Även hästarna tyckte om snön.

Försökte mig på en ridtur trots nysnön och häst utan vinterskor, det blev en kort skritt-tur för rida runt med häst på styltor är inget kul. Inne på småstigarna i skogen gick det bra, men på den asfalterade cykelvägen halkade häststackarn bara runt så jag hoppade av och vi gick hemåt i sakta mak.

Fick en minnes-"flash-back" från ponnyåren, barbackaritterna och snögalopperna - det var kul! Barbackaritter blir det kanske inte ännu (mer än enstaka skritt-rundor) av balansbristskäl, men när snöskorna tagits på hästen då kan det nog passa med en och annan snögalopp.

Hoppas snön får ligga lite nu. (Otroligt att just jag hoppas på det..!)


Kommentarer
Postat av: Anne

Nej, nej, nej.. Inte snö än! Usch och fy :) Behåll den hos er tills min flytt är avklarad tack! Kram!

2007-11-05 @ 13:05:38
URL: http://solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0