Kroppsarbete

Idag har jag tillsammans med fler andra hästtjejer vårstädat i stallet och dess kringmiljö. Tänk - jag hade glömt hur kul det var att röja i stallet. Ja, kul! Slitigt, absolut men kul och man känner en stor glädje och nöjdhet (kommer inte på ett bättre ord). Mitt griniga humör är som bortblåst...Faktiskt så gav det med sig redan igår, tårta gjord av sambon fixande det ,-)

Så jag har krattat ihop bajshögarna i hagen, krattat framför stallet, på ridbanan och krattat vid gödselstacken så traktorn som ska komma hämta allt kan göra det i veckan. Allt som allt tog det fyra timmar, inkl fikapaus, och jag är lagomt mör i hela kroppen nu på kvällningen.

Kan inte låta bli att drömma om den dag jag har en egen liten gård med ett stall och där det då och då ska röjas med kraft. Det är faktiskt roligt.

 Raking Leaves 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0