Fredagen den 30 mars 2007

Denna veckan har gått fort, jättefort! Vart tar tiden vägen?
Tiden går förstås ännu fortare, eller känns gå fortare när man reser i tjänsten så som jag gör. Det blev en tur & retur till Stockholm, tja Arlanda för möte med mina nya kollegor (ny organisation, inte nytt jobb). Trevligt? Javisst! Träffade ju en del nygamla kollegor från min gamla arbetsplats i Göteborg och det är alltid roligt. Resan fram och åter gick fint trots min trasiga svanskota, egentligen var det taxiresan till och från flygplatsen här i Skeå som gjorde "ondast". Lite knepigt var det att försöka sitta still en hel dag, så för att inte stelna (jo svansen "stelnar") ställde jag min upp då och då - ena gången vid fel tillfälle på detta storgruppsmöte eftersom jag fick en mikrofon stoppat under näsan "Här har vi nån som vill säga något!". Hmm, jag ville inte alls säga något - bara slippa sitta en stund. Men det ville jag inte säga, så jag sa något annat som jag tror lät klokt..?

I onsdags upplevde jag lite en gammal dröm, bara lite för jag är trots allt inte fullt rörlig just nu. Jag var och hälsade på min nya deltidsforderhäst! Det fick bli tömkörning där hästens ägarinna skötte den mesta hanteringen. Jag hjälpte till i den mån min "svans" tillät, tömkörde lite grann. Längtar tills svanskotan läkt så jag kan börja rida. Har bestämt mig att efter påsk, då ska den vara läkt!

Mer i veckan? Har varit i Kalix på en kick-off/invigning av projektkontor. Jättetrevligt, både vad gäller folk och kontor - hade å andra sidan träffat folket förut så jag visste att det skulle vara trevligt, och jag har varit i lokalen förut så jag visste att det är fint.

Blev lite trött på mig själv idag eftersom jag glömt (förträngt) att den buss jag tänkte åka hem med kl 12:35 numera avgår kl 12.20. Åker sällan med denna buss, men hade för en gång skull sett fram emot att komma hem tidigt och innan sambon. Nästa buss gick 1,5 timmar senare så jag satte mig på busstationen och läste min pocketbok. Denna buss stannar inte på "min" hållplats utan åker raka vägen in till stan så med lite sms-flört med sambon blev jag upphämtad på busstationen.

Det finns inte så mycket här på min nya blogg ännu, det ska komma mera! Fast inte riktigt än för nu ska jag ha semester  =D. En liten turné i Småland och Västra Götaland för att hälsa på vänner och familj som finns lite spridda därikring. Så... glad påsk allihopa!

Kommentarer
Postat av: Tess

Hej stumpan! Kul med en ny blog! Har i Uruguay regnar det jattemycket, mina skor ar blota och jag har last ut min bok... Hoppas du h ar var. Jag kommer hem en svang i Maj, kan vi ses pa nagot satt? Om inte aannat forsoker jag bjuda i n mig sjalv till Norrland!! KRAMAR

2007-03-30 @ 22:44:34
Postat av: Anne

Här på blogg.se känner jag mig hemma :-) Riktigt roligt att du ÄNTLIGEN kommit igång med hästar igen! Vi ses på måndag. Sen får vi kryssa oss fram i röran hemma. Jag håller på att röja ut och det vet man ju hur det ser ut då :-) Kramar!

2007-03-31 @ 06:05:48
URL: http://azy.solros.se
Postat av: Carita

Tess: Du är välkommen att hälsa på när helst du vill! Här finns massor av skoj att hitta på! Kram

Anne: Det var jättekul att ses och röran brydde jag mig inte ett dugg om. Bara du vet vart du har dina grejjer så. Kram

2007-04-09 @ 14:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0