Vad vore väl en resa till Grekland...

Det har varit en härlig fredag så här långt. Här i norr har det bjudits på en härlig sommardag, inte jättevärmt men behagligt och soligt. Jag är glad att jag lyckats pricka in en ledig flexdag på en sån härlig dag. Dessutom har jag fått en hel del roligt gjort. Har farit hit och dit med en tillika ledig väninna och shoppat fint till balkongen så nu finns det förutom de tidigare örterna och enstaka blomfrön (som så sakteliga börjat gro) ett helt gäng blommande blommor - som min näsa/hals dessutom tål!

Lagat god mat har jag också gjort. Var lite avis för att flera jag känner farit till Grekland, men efter - som sagt - en solig dag - och nu med god tillagad och enkel grekiska citronbiffar är jag helt klart mindre avis. Livet i Norr är härligt när solen och sommaren är här (ja, jag hört att det inte är så somrigt i södra Sverige idag - men ni har inte lika lång vinter som vi så..*haha*). Receptet hittade jag förresten på Tasteline:

http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=5661&tlfo=0

Enklare än det ser ut och jättegott. Jag gjorde dubbelsats för att få matlådor och, tja, maten uppskattades så det blev inte så många biffar över - vi får slåss om den enda matlådan (fast eftersom det är jag som har koll på matlådornas innehåll...). Jag fuskade förresten lite, köpte färdig tatsiski.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0