Sommardag

Ännu en ljuvelig sommardag väntar denna nationaldag. Det har varit sanslöst varmt här i Norr den senaste dagarna, och alldeles, alldeles underbart! På söndagen var det här den varmaste platsen i Europa med 29,3 grader i skuggan - igår var det ännu varmare fast jag vet inte hur mycket. Här uppe på höjden där vi bor är det i regel 2 grader kallare än inne i stan, och eftersom det var 29,7 grader här igår, så var det säkerligen över 30 grader inne i stan. Ja, jösses! Men ändå, så skönt. Det är nästan som livet vänder åter, fast livet har inte varit borta. Mer energi, större lugn och helt enkelt ett härligt välbefinnande råder just nu.

Nationaldag är det ju, och egentligen borde vi alla fira men på något sätt vill jag vänta till Midsommar...har hemmet för mig själv idag då älsklingen vill fara och fiska (och uppmuntrades storligen till detta av undertecknad). Jag har varit lite duktig som började morgonen med yoga-pass, såg av en slump att det var på TV:n så jag hämtade min matta och hängde på. Fortsatte sedan en stund själv av bara farten.

Resten av dagen ska få gå i lugn fart, sitta på balkongen (baki markisen - vill inte stekas) och läsa en bra bok, (se tidigare inlägg), ta en promenad, och i kväll när det börjar svalkas fara till stallet och se till att de kvarvarande hästarna får sin kvällsutfordring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0