"Hej Carita!"

"Hej Carita!" hälsade hon mig på midsommarfesten. Vi hade just kommit dit, cyklandes längs älven denna vackra sommardag. Jag blev förvirrad och genererad, vem är hon som uppenbarligen känner igen mig?  " Jaa, eh, hej på dig. Har vi träffats förut?" Nu såg hon förvirrad ut; "Neej, det tror jag inte?". "Jasså", undrar jag, "men hur vet du då vad jag heter?" Tjejen såg ut som ett frågetecken och sedan säger hon; "Jag heter Carita". Jaha, det var så enkelt: Det jag hörde "Hej Carita!", var i själva verket "Hej, Carita." Jag har träffat en namne, och det händer sannerligen inte ofta.

Midsommaraftonen var för övrigt trevlig, gott med grillat på kvällen och innan dess härligt god midsommarlunch på balkongen. Jag lider med södra Sverige som i år igen (?) inte haft tur med midsommarvädret. Det var sagt att regnet skulle hitta hit idag, men än så länge skymtar inte ett endaste moln.


Kommentarer
Postat av: Anne

Jag hade en klasskompis på lågstadiet som hette Carita så det är uppenbart inte det mest vanliga namnet i Sverige. Hon hade finska rötter, Carita på lågstadiet, så det kanske finns ett samband :) Här regnade det halva midsommarafton, sedan var det uppehållsväder men inte det där härliga sommarvädret direkt. Även idag är det grått och trist :( Men du förgyller och lyser förstås upp min tillvaro! Kram!

2007-06-25 @ 20:43:27
URL: http://azy.solros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0