Lite semesterbilder

Lite huller om buller, men det får ni tåla ;-)

Mysigt ¨på Älvsborgs fästning

Mysigt på Älvsborgs fästning

Barn på språng i Kungsklyftan

Barn på färd i Kungsklyftan, Fjällbacka.Tittar man nog väntar pappa längre fram bakom träden ;-)

Järven

Nog kan han charma denne söte järv, undrar om det var samme järv som satt där på samma sten sist jag var på Nordens Ark?

Lucky Luke

Lucky Luke gjorde sitt jobb på High Chaparral och fångade bröderna Dalton. Måste säga att jag blev förvånad av att upptäcka hur lik Brolle Jr denne Lucky Luke var både till utseende och röst!

Kungsklyftan

Kungsklyftan, Fjällbacka. Dramatisk klyfta som fått spela roll både i Ronja Rövardotter och i Camilla Läckbergs roman.

Hissfärd

Med spänning åkte vi hissen, som syns där på utsidan av skrapan, upp de 23 våningarna, för mat och dryck. Bjöd sambon på den berömda King Size räkmackan och den var visst snarlik den som serveras på räkkrogen i Skellefteälvens utlopp, bara priset skiljer... Där ser man, själv kan jag som skaldjursallergiker inte avgöra en sådan sak. Min kycklingsallad smakade fint. Hissfärden ner var smått läskig.

Världens största tiger på Nordens Ark

Tillbaka till Nordens Ark och den stora stoltliga Amurtigern. Innan han gick och la sig här, med huvudet bortvänt, promenerade han runt och han är STOR och vacker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0